„NISSAN NAVARA ENGUARD CONCEPT“: BEKELEI PRITAIKYTAS GELBĖTOJŲ PIKAPAS SU PRITAIKYTA ELEKTROMOBILIO AKUMULIATORIŲ TECHNOLOGIJA / Ivuana / Naujienos

„NISSAN NAVARA ENGUARD CONCEPT“: BEKELEI PRITAIKYTAS GELBĖTOJŲ PIKAPAS SU PRITAIKYTA ELEKTROMOBILIO AKUMULIATORIŲ TECHNOLOGIJA

21.9.2016 — 2016 m. Hanoverio automobilių parodoje „Nissan" pristatė visiškai naują transporto priemonę. „Nissan Navara EnGuard Concept" versiją - tai ištvermingas ir patvarus pikapas skirtas vykdyti gelbėjimo operacijas sunkiai įveikiamose vietovėse atšiauriausiomis ir ekstremaliausiomis sąlygomis.

„Navara EnGuard Concept", sukonstruotas ant „Nissan Navara Double Cab Tekna" versijos bazės, pasižymi daugybe specialių dizaino elementų ir konstrukcinių patobulinimų. Jis taip pat aprūpintas būtiniausia įranga, skirta dirbti kritinėse situacijose bei likviduojant nelaimes. Įrangos sąraše yra ir dronas su didelės raiškos kamera, galintis skristi virš įvykio vietos ir teikti svarbią informaciją apie pavojus su kuriais gali tekti susidurti gelbėjimo komandoms.

 

Kaip ir visi standartiniai „Nissan Navara", „Navara EnGuard Concept" yra tvirtas ir išmanus pikapas pasižymintis neprilygstamomis dinaminėmis galimybėmis ir technologijų asortimentu standartinėje versijoje, pavyzdžiui,  inovatyvia „Nissan" 360 laipsnių aplinkinio vaizdo stebėjimo sistema. 

Su „Navara EnGuard Concept" modeliu įvyko ir pasaulinė nešiojamojo akumuliatoriaus bloko prototipo, suprojektuoto ir sukurto „Nissan", pasaulinė premjera. Jis sukurtas pasitelkiant „Nissan" patirtį kuriant elektromobilių akumuliatorius, naudojamus kompanijos 100% elektriniuose „Nissan LEAF" ir „e-NV200" modeliuose. „Navara EnGuard Concept" integruoti du nešiojamųjų akumuliatorių blokai, tiekiantys patikimą, tylią ir švarią mobilią energiją įrankiams ir mašinoms naudoti, pikapui dirbant atokiose vietovėse. 

Filipas Guerin-Botodas, įmonės „Nissan" lengvųjų komercinių transporto priemonių padalinio viceprezidentas, komentavo: „Nissan Navara" yra tvirtas ir išmanus pikapas, kuriuo klientai gali kasdien pasikliauti, nesvarbu kur keliautų ir ką darytų. „Nissan Navara EnGuard Concept" praplečia šį principą, pademonstruodamas, kad mūsų, apdovanojimus pelnęs pikapas puikiai tinka dirbti sudėtingiausiose vietovėse ir gelbstint gyvybes."

Jis tęsė: „Nissan Navara EnGuard Concept" atveria naują puslapį „Nissan" pažangaus mobilumo vizijoje, kurios pagrindas yra pasiryžimas ateityje išvengti mirtinų atvejų bei siekti nulinių emisijų. Mūsų akumuliatoriaus bloko prototipas pristato, kaip „Nissan" ateityje galėtų integruoti savo visame pasaulyje žinomą elektromobilių akumuliatorių technologiją ir patirtį naujuose sektoriuose."

„Nissan": pasaulinis lengvojo komercinio transporto lyderis

„Nissan" yra pasaulinis lengvojo komercinio transporto lyderis, siūlantis platų produktų asortimentą, kurį sudaro pikapai, sunkvežimiai ir universalių furgonų linija, tinkanti bet kokio tipo verslui. Į jį įeina ir visiškai naujas „NV300", rugsėjo pabaigoje pristatytas Hanoverio automobilių parodoje, ir inovatyvus 100% elektrinis kompaktiškas furgonas „e-NV200". Šį portfelį papildo aukščiausio lygio techninė priežiūra, į kurią įeina „Nissan" pažadas klientams ir unikali 5 metų / 160 000 km gamintojo garantija suteikiama visai lengvųjų komercinių modelių linijai*.

 

„Nissan" kompetencija įgyta per daugiau nei 80 metų laikotarpį, ir ji pasireiškia besitęsiančia prekės ženklo sėkme ir tarptautiniais apdovanojimais. Naujasis „Navara" modelis yra „International Pick-up Award" laimėtojas. 

Lengvojo komercinio transporto verslas atlieka esminį vaidmenį palaikant „Nissan" pažangaus mobilumo viziją, kurios pagrindas yra nulinės emisijos ir nelaimingų atvejų prevencija pasitelkiant pažangias technologijomis, montuojamas dabartiniuose modeliuose. Tokios yra „Nissan" autonominio vairavimo programos sudedamosios dalys.­­ „Navara EnGuard Concept" dar labiau sustiprina pažangų mobilumą su mobiliais akumuliatorių blokais. 

„Nissan Navara EnGuard Concept": išsamiai 

Smarkios audros, staigūs potvyniai, žemės drebėjimai ir cunamiai – pasaulinių naujienų kanaluose nuolat atsiranda istorijų apie gamtos nelaimes ir jos atrodo dažnesnės nei kada nors anksčiau. Gelbėjimo organizacijoms visame pasaulyje svarbu turėti būtinam darbui tinkamus įrankius, norint pasiekti žmones, kuriems reikia pagalbos, ir gelbstint gyvybes. Labai svarbu greitai ir saugiai pasiekti nelaimės zonos epicentrą.

„Nissan Navara EnGuard Concept" yra tobulas įrankis šiam darbui. Jis pasižymi keliomis modifikacijomis, standartinį „Navara" pikapą pavertusiomis gyvybes gelbstinčia mobilia gelbėjimo platforma. Bendras važiuoklės aukštis buvo padidintas 50 mm, suteikdamas didesnę prošvaisą ir dar labiau pagerindamas transporto priemonės galimybes bekelėje. Priekinės ir galinės vėžės plotis buvo padidintas atitinkamai 80 mm ir 94 mm, dabar jos abi yra 1 620 mm ir suteikia papildomą stabilumą nelygiose vietovėse. Standartiniai 18 colių ratai buvo pakeisti naujais 16 colių ratlankiais su įspūdingomis 285/75/R16 bekelei skirtomis padangomis, pridėtomis siekiant išskirtinio sukibimo. 

Ryškiausias pokytis, lyginant su standartiniu „Navara", yra praplatintos ratų arkos. Tarp jų yra pakojai su sukibimą pagerinančia gumos juostele. Ant priekinio statramsčio vairuotojo pusėje sumontuotas snorkelis, iškeliantis oro įsiurbimo angą prie stogo tiems atvejams, kai transporto priemonei teks pervažiuoti upę. 

Visų „Nissan Navara" pikapų naudojimo pagrindas yra krovinių skyrius, tą patį galima pasakyti ir apie „Navara EnGuard Concept". Jis buvo pertvarkytas kaip mobili gelbėjimo darbuotojų bazė ir buvo visiškai aprūpintas, kad galėtų suteikti pagalbą gelbstint gyvybes nuošaliose vietose ir sudėtingomis aplinkybėmis. 

Galinis bortas dabar pasižymi nauju apvadu ir aukšto lygio stabdžių žibintu, perkeltu nuo kabinos dalies. Galinis bortas nusileidžia, atverdamas krovinių skyrių, pilną gelbėjimo įrangos, laikomos dviejuose ištraukiamuose dėkluose, leidžiančiuose patogiai ja naudotis gelbėtojams. Kiekvienas dėklas pagamintas iš patvaraus dvigubo stiklo pluošto ir išsikiša 800 mm.

Negilus viršutinis dėklas yra viso krovinių skyriaus pločio ir jame laikomi lengvi daiktai, pvz., abipusio ryšio racijos, galingi prožektoriai, gesintuvas, virvės ir laipiojimo įranga, kastuvas ir kirvis. Apatinis dėklas yra gilesnis ir siauresnis, jis užima tik centrinį „Navara EnGuard Concept" krovinių skyriaus trečdalį. Jame laikomi dideli daiktai, pvz., deguonies balionas ir gaivinimo rinkinys, gelbėjimosi liemenės ir plūdurai.

Nešiojamieji akumuliatorių blokai: nuotolinis maitinimas išplečia „Nissan" pažangaus mobilumo viziją

Abipus dėklo, kairiojoje ir dešiniojoje krovinių skyriaus dalyse yra du nešiojamųjų akumuliatorių blokų prototipai. Hanoverio transporto priemonių paroda buvo šios eksperimentinės technologijos debiutas, kuri pademonstravo alternatyvų „Nissan" elektromobilių akumuliatorių technologijos panaudojimo galimybę. Kompanija pasaulyje jau pardavė daugiau nei 250 000 „Nissan" elektromobilių ir yra šios smarkiai besivystančios rinkos lyderė, galinti pritaikyti savo patirtį tiriant naujus transporto priemonių sektorius ir ateities galimybes. 

Kai akumuliatorių blokai prijungti savo vietose, jie yra įkrovimo režime ir naudoja transporto priemonės dyzelinio variklio generuojamą energiją, kad prireikus būtų paruošti naudoti avarinėse situacijose. Abu įrenginiai yra 2 kW galios ir naudoja septynis „Nissan" elektromobilio akumuliatoriaus modulius, esančius klimato sąlygoms atspariuose apdirbto aliuminio korpusuose. 

Gelbėjimo operacijų metu juos galima naudoti su specialia pjovimo arba sunkių krovinių kėlimo įranga, jie buvo specialiai sukurti kaip efektyvi benzininio generatoriaus alternatyva. Įprastas generatorius yra triukšmingas, o tylūs ir nevibruojantys nešiojamieji akumuliatorių blokai gali palengvinti bendravimą tarp gelbėtojų ir padidinti galimybes išgirsti išgyvenusiųjų šauksmus. Visiškai neteršiantys aplinkos ir nenaudojantys degalų nešiojamieji akumuliatorių blokai taip pat gali būti naudojami uždarose patalpose, pvz., pastatuose arba urvuose. 

Pridedami du įvesties (įkrovimo) lizdai: 220 V kintamosios srovės lizdas ir jungtis saulės baterijoms. Iš penkių išvesties (iškrovos) lizdų du yra 220 V kintamosios srovės lizdai, o trys – USB lizdai. Kiekvieno nešiojamojo akumuliatoriaus bloko galai įdubę, kad būtų patogu nešti. 

Pažangaus mobilumo vizijos dalis yra „Nissan" atliekami tyrimai, kaip novatoriška akumuliatorių technologija galėtų būti labiau integruota visuomenėje. Šie akumuliatorių blokų prototipai pateikia realų pavyzdį, kaip juos galima taikyti naujuose sektoriuose, norint siūlyti švaresnės ir tvaresnės energijos sprendimus.

2016 m. pradžioje pristatyta pažangaus mobilumo strategija buvo sukurta kaip „Nissan" produktų evoliucijos kelrodis ir įtvirtins svarbiausius kompanijos sprendimus, susijusius su automobilių energijos šaltiniais, vairavimu ir integravimu į visuomenę, ir toliau skiriant dėmesį malonesnės vairavimo patirties kūrimui. 

Aukštai skraidantis dronas su kamera siunčia vaizdus į transporto priemonę 

„Navara EnGuard Concept" galinės platformos kairiajame ir dešiniajame viršutiniuose kraštuose yra motorizuoti iškylantieji saugyklos sprendimai. Vairuotojo pusėje yra nešiojamasis pirmosios pagalbos rinkinys lengviems sužeidimams gydyti ir nešiojamasis defibriliatorius. Keleivio pusėje yra 20,5 col. HD ekranas, skirtas rodyti tiesioginio vaizdo transliacijas iš drono. 

Dronas yra „DJI Phantom 4" – pažangiausias įrenginys, kurio maksimalus darbinis aukštis yra 6 000 metrų. Sverdamas vos 1 380 gramų jis gali beveik 30 minučių skristi iki 20 metrų per sekundę greičiu. 12,4 mln. taškų kamera, esanti drono apačioje, gali fiksuoti vaizdo įrašus ir nuotraukas ir yra pritvirtinta ant kryžmės, stabilizuojančios kamerą trijose ašyse. „Navara EnGuard Concept" jis laikomas apatiniame galiniame dėkle. 

Šalia iškylančių dėtuvių integruoti iš viso keturi elektros lizdai, po du kiekvienoje krovinių skyriaus pusėje, jie paslėpti po atskirais apdirbto aliuminio dangčiais. Kiekvienoje transporto priemonės pusėje yra po įvesties ir išvestis lizdą, visų jų maitinimas prijungtas prie nešiojamųjų akumuliatorių blokų. 

Galinės platformos apdaila yra įleistas anoduoto metalo bėgelis visose pusėse, leidžiantis pritvirtinti reguliuojamus laikiklius, norint gabenti daugiau krovinių. Bėgeliai yra identiški naudojamiems standartinio „Nissan Navara" krovinių skyriuje. 

Specialus išorinis apšvietimas ir gervė gelbėjimo misijoms 

„Navara EnGuard Concept" salono stogo linija visiškai perdaryta ir yra 136 mm aukštesnė nei standartiniame „Navara". Joje integruota galinga 360 laipsnių LED apšvietimo įranga su avarinėmis mėlynai mirksinčiomis šviesomis, pritvirtintomis keturiuose kampuose ir matomomis iš visų pusių. Keturiuose kampuose yra balti LED žibintai, priekį ir galą galima perjungti į didelės galios režimą, stipriai apšviečiant plačią sritį gelbėtojams.

Suderintos mėlynai mirksinčios šviesos yra integruotos visų keturių praplatintų arkų viršuje ir perdarytuose rūko žibintuose bei galinių žibintų grupėse. Visi jie yra nepastebimi, kol nėra įjungti.

Į kitus pakeitimus įeina galinga gervė, integruota perdarytame priekiniame buferyje, ir normalaus dydžio atsarginis ratas, pritvirtintas po krovinių skyriumi. Taip pat yra kablys, prie kurio galima tvirtinti iki 3 500 kg priekabą, kaip ir standartiniame „Navara". 

Kėbulo išorės apdaila yra blizgi šviesiai pilka, o fluorosencinės žalios spalvos detalės išskiria svarbiausias dalis, pvz., šoninius pakojus, ratus, elektros lizdus ir suktuvo kablį. Keturių durelių apačioje yra šviesą atspindintys eglutės formos lipdukai, o keliose vietose, įskaitant ant stogo, yra identifikacijos numerio 23 lipdukai. Centrinis šoninis statramstis yra juodos matinės spalvos, o durelių rankenėlių, durelių veidrodėlių korpusų ir šoninių langų liejinių apdaila yra blizgios juodos spalvos.

Spalvų sprendimai, nulemti vaidmens avarinėse situacijose

Transporto priemonės kūrimo metu spalvų pasirinkimas buvo kruopščiai apgalvotas, ypatingą dėmesį skiriant jos gelbėjimo transporto priemonės vaidmeniui ir įvairių atspalvių panaudojimui industrijoje. Pvz., „Nissan" tyrimai parodė, kad fluorescencinė žalia yra pastebimiausia spalva dieną ir ją lengviausia atpažinti daltonikams. Spalvos vieta taip pat buvo svarbi. Pvz., eglutės raštai yra durelių apačioje, kad juos anksčiausiai apšviestų artėjančių transporto priemonių priekiniai žibintai.

„Nissan Navara EnGuard Concept" viduje visos standartinės metalinės transporto priemonės salono detalės buvo pakeistos į aukščiausios klasės juodas. Pašalinus šią dekoratyvinę apdailą išvaizda tampa funkcionalesnė ir leidžia keleivių akims susitelkti ties valdymo įrenginiais, kurie reikalingi gelbėjimo darbams. Vienintelė išimtis yra vidinės durelių rankenėlės, kurių apdaila išliko chrominė, kad išsiskirtų iš tamsesnės apdailos.

Durelių kišenių pagrindai yra fluorescenciniai, kad būtų lengvai matomi ir keleiviai matytų, ar jose kas nors yra, tai dar kartą parodo, kad buvo atsižvelgta į spalvų panaudojimą realiose gelbėjimo transporto priemonėse.

Perdarytos sėdynės padengtos nusidėvėjimui atsparia „SuperFabric" medžiaga su išskirtiniu žaliu neperšaunamos liemenės dizainu ir šviesą atspindinčiais baltais apvadais kampuose, kad būtų lengvai matomos tamsoje. 

Į valdančias technologijas įeina aplinkinio vaizdo stebėjimas 

„Navara EnGuard Concept" paremta geriausių specifikacijų „Tekna" apdailos lygiu, todėl turi daug standartinių funkcijų, praverčiančių gelbėjimo situacijose. Į jas įeina „NissanConnect" palydovinės navigacijos sistema greičiausiam maršrutui rasti, dviejų zonų klimato kontrolės sistema ir šildomos sėdynės komfortui užtikrinti. Naudingiausias yra novatoriškas „Nissan" aplinkinio vaizdo monitorius – kamerų sistema, projektuojanti 360 laipsnių vaizdą ekrane, kuri padeda stebėti aplinkos vaizdą iš viršaus. Tai idealus įrankis gelbėtojams, leidžiantis judėti sudėtingoje bekelės vietovėje nešvaistant laiko išlipimui iš transporto priemonės. 

Transporto priemonė buvo patobulinta ir mechaniškai. Kaip ir visi „Navara", jis sukurtas su patvaria kopėčių formos rėmo važiuokle, tačiau „Navara EnGuard Concept" pasižymi visiškai reguliuojamos pakabos sistema su patobulintomis nailoninėmis įvorėmis, dar labiau pagerinančia bekelės savybes. 

Stabdžiai taip pat nauji, visur naudojami keturių cilindrų gręžti ir ventiliuojami 300 mm diskiniai stabdžiai. Variklis išliko nepakitęs, naudojamas standartinis „Navara" 2,3 litro „190AG" dviejų turbinų dyzelinis variklis, sujungtas su septynių pavarų automatine transmisija ir visų ratų pavara. Variklis atitinka naujausią „Euro 6" standartą, kuris apima selektyvios katalitinės redukcijos sistemą ir mažesnę NOx taršą. „Navara EnGuard Concept" CO2 tarša yra 183 g/km, bet 160 AG, mechaninės transmisijos „Nissan Navara" versijos atveju ji prasideda nuo 169 g/km. 

„Nissan Navara EnGuard Concept" modelis ir „Nissan" nešiojamąjį akumuliatoriaus bloką sukūrė „Nissan Design Europe" (NDE) padalinys, įsikūręs Londone, Jungtinėje Karalystėje.