Atgal

„Nissan“ pristato IMQ koncepciją 2019 m. Ženevos automobilių parodoje

Pažangesnis dizainas ir visų ratų pavaros sistema „e-POWER“ – tai naujos krosoverių kartos pradžia

Šiandien „Nissan“ pristatė naujos IMQ koncepcijos transporto priemonę, pažangią technologiją ir dizaino pavyzdį. Tai atspindi naujos krosoverių kartos tendencijas.

Ženevoje vykstančioje tarptautinėje automobilių parodoje pristatytas IMQ sklandžiai sujungia Japonijos paveldą su naujausia į žmogų orientuota technologija. Jame įdiegtos naujausios technologijos, kurios koncepciją „Nissan Intelligent Mobility“ paverčia realybe. Būtent taip gamintojas mato automobilių transporto ateitį. Šio koncepcinio modelio stilius pabrėžia, kad „Nissan“ yra krosoverių, pasižyminčių įspūdinga išvaizda ir praplečiančių europietiškojo krosoverio ribas, lyderis bei šio segmento pradininkas.

Pagrindinis IMQ komponentas yra naujos kartos „e-POWER“ – tai 100 proc. elektros variklį naudojanti pavaros sistema, kuri užtikrina didelį linijinį pagreitį. Ji buvo toliau tobulinama remiantis „e-POWER“ technologija, kuri šiuo metu naudojama geriausiai Japonijoje parduodamuose „Nissan“ modeliuose „Note“ ir „Serena“. IMQ išvysto 250 kW bendrąją galią ir 700 Nm sukimo momentą.

Ši didelė galia yra paskirstoma naujoje keleto variklių visų ratų pavaros sistemoje, užtikrinančioje tikslų ir nepriklausomą kiekvieno rato valdymą. „e-POWER“ ir visų ratų pavaros kombinacija yra ideali esant mažo sukibimo sąlygoms (pvz., važiuojant apsnigtais Alpių keliais, esančiais už Ženevos ribų).

IMQ siūlo papildomų „Nissan“ technologijos vizijos įžvalgų. Jame įdiegta pažangios „Nissan“ ProPILOT* pagalbos vairuojant sistemos prototipo versija, užtikrinanti geresnius savarankiško vairavimo gebėjimus. Šiame „Nissan“ modelyje taip pat įdiegta „Invisible-to-Visible“ technologija, kuri buvo pristatyta 2019 m. sausio mėn. CES prekybos parodoje.

Į vieną visumą susiliejantis išorės ir vidaus dizainas

Dėl IMQ gabaritų jis atsiduria C tipo Europos krosoverių segmento centre. Jis išsiskiria švariu ir lengvu dizainu, kuomet išorė ir vidus susilieja į vieną. Ypač įspūdingai atrodo stiklo ir rėmo linijos, kurios suprojektuotos taip, kad suteiktų vienalyčio paviršiaus įspūdį.

IMQ žymi drąsią ir naują „Nissan“ dizaino kryptį. Centrinis akcentas yra „Nissan“ ženklas, integruotas į „V-motion“ groteles, kurių formai buvo sąmoningai suteikta daugiau subtilumo. Vertikalia kryptimi grotelės susilieja su kapotu, o horizontalia kryptimi su priekiniu buferiu, kraštuose sudarydamos aštrius kampus. Kapotas pasižymi įspūdingais chromuotais kraštų pjūviais, o buferis kyla nuo rato arkos ir palenda po centrine dalimi.

Galinėje automobilio dalyje vertikali charakteringa linija leidžiasi nuo žibintų ir žemyn nukreipia automobilio šonu tekantį oro srautą, taip pagerindama aerodinamines savybes. Viršutinėje dalyje ši linija susilieja su naujos formos „Nissan“ žibintų linija, primenančia bumerango formą. Vientisas bagažinės dangtis palenda po galiniais sparnais ir savotiškai atkartoja variklio gaubto dizainą.

Žiūrint iš arčiau galima pamatyti, kad apatinėje tamsesnėje kėbulo išorės dalyje plačiai naudojamos iškilios briaunos. Šie grakštūs sluoksniai, primenantys plokšteles, yra įprasti tradiciniame japoniškame dizaine. Jie naudojami daugelyje automobilio paviršių.

Išorės vaizdą užbaigia 22 colių lengvojo lydinio ratai su pagal užsakymą pagamintomis „Bridgestone Connect“ padangomis. Šios išmaniosios padangos grafinės vartotojo sąsajos pagalba perduoda informaciją vairuotojui. Vairuotojas mato šiuos duomenis: padangų apkrovą, slėgį, temperatūrą ir protektoriaus gylį. Tai padeda IMQ automatiškai kalibruoti automobilio saugos sistemas, kad jos veiktų optimaliai.

Japoniško dizaino tematika, suderinta su šiuolaikinėmis technologijomis tęsiama ir automobilio salone. IMQ durų vyriai pritvirtinti ant išorinio paviršiaus, todėl atidarius duris atsiveria vaizdas į futuristinį ir erdvų saloną, kuriame įrengtos keturios atskiros sėdynės, tolygiai kylančios nuo plokštelėmis padengtų grindų ir vizualiai susiliejančios su išore.

„Nissan“ būdingas išskleisto sparno formos prietaisų skydelis yra priekinės salono dalies akcentas. Apatinėje jo dalyje prasidedanti centrinė konsolė praeina tarp priekinių sėdynių ir baigiasi galinėje dalyje.

Visos vienalytės formos sėdynės aptrauktos dvispalviu 3D techniniu audiniu, kuris lazeriu pjaunamas išlaikant geometrinės formos dizainą, įkvėptą Japonijos kumiko medienos dirbinių. Šis raštas atkartojamas ant prietaisų skydelio, durų apdailos ir palangės, taip pat ant prabangiai atrodančios sėdynės atlošo metalinės apdailos. Plokštelių stilius taip pat integruotos durų apdailoje, sėdynės nugarinėje dalyje ir galvos atramoje.

Futuristinis valdymas – stulbinantys vairavimo įspūdžiai

Viskas, kas yra susiję su IMQ vidumi, yra orientuota į vairuotoją. Tai įrodo grafinė vartotojo sąsaja, kurioje svarbiausias vaidmuo tenka prietaisų skydelyje įmontuotam 840 mm skersmens ekranui. Išjungtas jis yra visiškai juodas kaip išmanusis telefonas, bet įjungus jis atgyja ir pateikia duomenis apie „e-POWER“ būseną bei kitą su transporto priemone susijusią informaciją.

Mažesnis, papildomas ekranas, esantis virš centrinės konsolės, turi IMQ virtualų asmeninį padėjėją (Virtual Personal Assistant). Tai pagerina vairavimo patirtį valdant transporto priemonės funkcijas (pvz., navigaciją, atsižvelgiant į vairuotojo įvestą informaciją).

Vairas yra ergonomiškos formos, kad vairuotojas jaustųsi patogiai ir puikiai matytų prietaisų skydelį. Galinėje vairo dalyje įrengtos prisilietimams jautrios funkcinės svirtelės.

Technologijos etalonas

IMQ yra įrengta „Nissan Invisible-to-Visible“ (I2V) technologija. Tai yra 3D sąsaja, kurioje „realus pasaulis“ susilieja su „virtualiu pasauliu“. „Nissan“ sukurta I2V technologija padeda transporto priemonėje esantiems asmenims pamatyti tai, kas paprastai būna nematoma, todėl vairavimas suteiks dar daugiau pasitikėjimo ir jaudulio.

Galimybę pamatyti tai kas dažniausiai būna nematoma suteikia „Nissan Omni-Sensing“ technologija, kuri apjungia realaus pasaulio vaizdus transporto priemonės salone ir išorėje su virtualiu pasauliu ir šią informaciją pateikia vairuotojui bei keleiviui, kad jie galėtų mėgautis mišrios realybės patirtimi.

Ši technologija gali padėti vairuotojams pažvelgti už kampo, vizualizuoti tikslią informaciją apie eismo kamščius bei jų susidarymo priežastis, pasirinkti alternatyvius kelionės be streso maršrutus. Automobilyje vairuotojai netgi gali mėgautis virtualaus keleivio draugija. Šis keleivis, tai 3D formatu suformuojamas avataras.

„Nissan“ atsidavimas kurti savarankišką ateitį, numatytas „Nissan Intelligent Mobility“ vizijoje, taip pat atsispindi ir modelyje IMQ. Automobilyje yra įrengtas pažangus „ProPILOT“ pagalbos vairuotojui sistemos prototipas, padedantis vairuotojams miesto gatvėse ir priemiesčių greitkeliuose. Tai tapo įmanoma panaudojus įvairius pažangius jutiklius, radarus ir vaizdo kameras, sumontuotas įvairiose automobilio vietose. Visa ši įranga gali interpretuoti kelio, eismo ir informacinius signalus, kad būtų galima važiuoti sklandžiai ir užtikrintai.

„IMQ dizainas savyje jungia Japonijos tradicijas ir modernumą. Jis parodo visą galimybių potencialą, kuris atsiveria ateities krosoveriuose panaudojus „Nissan Intelligent Mobility“ koncepciją“, sako Alfonso Albaisa, už „Nissan“ dizainą atsakingas vyresnysis viceprezidentas. „IMQ salonas ir išorė sklandžiai susilieja tarpusavyje. Tai tikriausiai ir bus mūsų naujojo dizaino kryptis, skirta „Nissan“ trečiosios kartos krosoveriams Europoje.“

Bendras ilgis

4 558 mm

Aukštis

1 560 mm

Plotis

1 940 mm

Padangos

22 colių „Bridgestone Connect“ padangos, gaminamos pagal užsakymą

Pavara

„e-POWER“ su 1,5 l turbo benzininiu varikliu ir keleto variklių visų ratų pavara

Galia

250 kW ir 700 Nm sukimo momentas