Atgal

„NISSAN" DALYVAUS NOVATORIŠKAME „DELTAWING" PROJEKTE, SKIRTAME LE MANO LENKTYNĖMS

  • „Nissan", vienas pagrindinių projekto partnerių, prisiima atsakomybę už našumą. Naujas novatoriškas pagal „Nissan" technologijas kurtas lenktyninis „Nissan DeltaWing", važiuosiantis Le Mano lenktynėse, leis išbandyti naujas automobiliams kuriamas technologijas.
  • Įgyvendinant„Nissan" „Pure Drive" principus, šis automobilis važiuos dvigubai mažesnėmis degalų sąnaudomis negu įprastinės mašinos.
  • Tarp projekto rėmėjų yra tokios lenktynių legendos kaip Dan Gurney ir Don Panoz, koncepcijų kūrėjas Ben Bowlby ir „Michelin".
  • Specialus ACO organizatorių kvietimas užimti „56 garažą".
  • Automobilis bus paženklintas numeriu „0" ir važiuos neįtrauktas į lenktynių klasifikaciją.

 

„Nissan" siekia suteikti ištvermės lenktynėms tai, ko jose dar niekada nebuvo, todėl tapo vienu iš pagrindinių partnerių radikaliausiame šių dienų automobilių sporto projekte - „Nissan DeltaWing" kūrime. Legendinėse Le Mano 24 valandų lenktynėse (birželio 16-17 d.) pirmąkart pasirodysiantį įspūdingą „DeltaWing" automobilį varys labai pažangus ir itin našus „Nissan" variklis.

 

Nors „Nissan DeltaWing" nebus įtrauktas į 2012-ųjų Le Mano 24 valandų lenktynių klasifikaciją, kompanija džiaugiasi galimybe pademonstruoti pionierišką technologiją, kuri parodys vieną iš galimų ateities automobilių sporto krypčių. Be to, tai padės tyrinėti bei tobulinti kitas „Nissan" ateities technologijas, kurias kompanija taikys kurdama naujus modelius.

 

Lenktynėms paruoštas 1,6 litro keturių cilindrų benzininis variklis su tiesioginiu įpurškimu ir turbokompresoriumi. „Nissan DeltaWing" sveria dvigubai mažiau ir patiria perpus mažesnį aerodinaminį pasipriešinimą negu įprastas lenktyninis automobilis.

 

Tai, kad svarbiausių projekto partnerių grupė į „DeltaWing" šeimą pakvietė būtent „Nissan", lėmė šios kompanijos orientacija į naujoves. Kiti projekto partneriai - tai JAV gyvenantis britų dizaineris Ben Bowlby, Amerikos automobilių sporto veikėjas Don Panoz, buvusio JAV „Formulė 1" vairuotojo Dan Gurney organizacija „All-American Racers", du kartus čempionatą laimėjusi Duncan Dayton komanda „Highcroft Racing" ir Šiaurės Amerikos „Michelin Tyres".

 

Variklis, pažymėtas simboliais DIG-T (jie nurodo tiesioginį benzino įpurškimą ir turbokompresorių), turėtų išvystyti apie 300 AG, o „Le Mano" trasos ratą „Nissan DeltaWing" įveiks per panašų laiką, kaip LMP1 ir LMP2 automobiliai, nors šie įprastiniai prototipai už naująjį modelį dvigubai galingesni. Jame panaudota ta pati technologija, kurią „Nissan" diegia savo automobiliuose, tokiuose kaip „Nissan Juke DIG-T".

 

„Kadangi automobilių lenktynių nuostatai laikui bėgant tapo griežtesni, lenktyninės mašinos projektuojamos vis panašesnės vienos į kitas, o jų gamyboje taikomos technologijos vis labiau atitrūksta nuo paprastų automobilių gamybos. „Nissan DeltaWing" siekia pakeisti šią tendenciją, tad visai nenuostabu, kad buvome pakviesti į šį projektą", - pasakė Andy Palmer, „Nissan Motor" vykdomasis viceprezidentas.

 

„Bet mūsų dalyvavimas nuo to tik prasideda, - pridūrė jis. - „Nissan DeltaWing" įkūnija daugybę labai novatoriškų idėjų, iš kurių galime daug ko pasimokyti. O mūsų inžineriniai ištekliai bei įsipareigojimas vadovautis „Pure Drive" strategija, siekiant lyderystės našaus degalų suvartojimo srityje, padės panaudoti „DeltaWing" kaip „Nissan" naujovių bandymo stendą. Ši naujiena suteikia „Nissan" galimybę dalyvauti novatoriškame automobilių sporto projekte - projekte, kuris gali turėti didelės įtakos šios sporto šakos ateičiai."

 

„Nissan DeltaWing" koncepcijos sumanytojas ir kūrėjas, britas Ben Bowlby, pasakė: „Nissan" parūpino mums rinktinį variklį. Tai nepaprastas kūrinys. Gavome savo svajonių variklį - tinkamo svorio, tinkamo galingumo ir dar išskirtinio našumo."

 

„Nissan DeltaWing" skiriasi nuo visų kitų šiuolaikinių lenktyninių automobilių. Vairuotojas sėdi pačiame automobilio gale, beveik virš galinės ašies, ir žvelgia į priekį išilgai ilgo siauro fiuzeliažo pro siauras dvigubas priekines padangas, kurias specialiai šiai mašinai sukūrė partneris „Michelin". Kadangi variklis sumontuotas gale, svorio centras irgi gerokai arčiau galo, ir tai suteikia automobiliui didelį manevringumą, o dėl nedidelio jo svorio ir aptakios formos labai išauga našumas.

 

Dėl novatoriško automobilio dizaino ir naujoviškos technologijos „Automobile Club de l'Ouest" (ACO), garsiųjų Le Mano lenktynių organizatorius, pasiūlė jai šiais metais startuoti iš „56 garažo", tai yra iš pozicijos, skirtos eksperimentinėms mašinoms. Ir kadangi „Nissan DeltaWing" nepatenka į jokią dabartinių čempionato nuostatų kategoriją, jis nesivaržys dėl apdovanojimų ir jo lenktynių numeris bus „0".

 

Pasitelkusi savo sukauptas žinias, „Nissan" kompanija sukūrė variklį tokį lengvą ir našų, kad galėtų įrodyti, jog šiame koncepte įgyvendinta idėja iš tiesų įmanoma ir tikrose automobilių lenktynėse. Kompanija visada buvo tarp pirmųjų, pasirengusių taikyti radikalias idėjas ir stebinančias inovacijas, tad ji pažadėjo pritaikyti per šį eksperimentą išmoktas pamokas „Pure Drive" strategijos puoselėjimui, - kad kelių automobiliai įgautų dar geresnes aerodinamines savybes ir taptų dar našesni. Žinoma, įgyta patirtis pravers ir kitose tyrimų bei plėtros programose.

 

„DeltaWing" automobilį sukonstravo legendinė Dan Gurney organizacija „All AmericanRacers". Šis naujas Kalifornijos konstruktorių kūrinys tęsia įspūdingą jų darbų sąrašą, kuriame jau 157 skirtingi lenktyniniai automobiliai. Jie laimėjo daug svarbių pergalių „Formulė 1", „Indianapolis 500" ir kitose sportinių automobilių lenktynėse.

 

„Nissan Europe" vyresnysis viceprezidentas Paul Willcox pasakė: „Nissan" yra labai novatoriška, į priekį žvelgianti kompanija, kuri nebijo rizikuoti dėl vieno ar kito dalyko. Tas pats pasakytina ir apie „Nissan DeltaWing". Mūsų dalyvavimas šiame projekte liudija apie „Nissan" inžinierių drąsą ir novatorišką mąstymą".

 

Jau patvirtinti du pirmieji „Nissan DeltaWing" vairuotojai. Tai „British Sportscar" lenktynininkas Marino Franchitti ir „Nissan" vairuojantis dabartinis „FIA GT1" pasaulio čempionas Michael Krumm. Pirmus ratus trasoje automobilis viešai apsuks Sebringe, Floridoje kovo 15 d., ketvirtadienį, 12.30 val. vietos laiku.