Atgal

„NISSAN“ PRISTATO ELEKTROMOBILĮ SU BIOETANOLIO KURO ELEMENTAIS, KURIS GALI NUVAŽIUOTI DAUGIAU NEI 600 KM

„Nissan Motor Co., Ltd." pristatė pirmąjį pasaulyje prototipą su kietojo oksido kuro elementų sistema (SOFC), kuris važiuoja naudodamas iš bioetanolio išgaunamą elektros energiją. Naująją sistemą sudaro „e-Bio Fuel-Cell" kuro elementai su SOFC elektros generatoriumi. Efektyvi elektros energijos gamyba sistemoje vyksta deguoniui reaguojant su įvairių rūšių kuru, įskaitant etanolį ir gamtines dujas.

Prototipas su kuro elementų sistema „e-Bio Fuel-Cell" – vien elektra varomas lengvasis komercinis automobilis su SOFC energijos šaltiniu. Jis naudoja gryną etanolį, iš kurio gaunama elektros energija įkrauna 24 kWh akumuliatorių. Su šiuo akumuliatoriumi elektromobilis gali nuvažiuoti daugiau nei 600 km atstumą. „Nissan" toliau tęs sistemos veikimo bandymus viešuosiuose keliuose naudodamasi šiuo prototipu.

„Nissan" prezidentas ir generalinis direktorius Carlosas Ghosnas teigė: „Kuro elementų sistema „e-Bio Fuel-Cell" siūlo ekologiško transporto sprendimą ir atveria regioninės energijos gamybos perspektyvas, suteikdama galimybę integruoti jau veikiančią infrastruktūrą. Ateityje „e-Bio Fuel-Cell" sistema bus dar patogesnė. Su vandeniu sumaišytą etanolį lengviau ir saugiau naudoti nei daugelį kitų rūšių kuro. Kadangi nereikia kurti naujos infrastruktūros, ši technologija turi didelį augimo potencialą rinkoje."

 

Techniniai duomenys:

Bazinis automobilis „e-NV200"
Akumuliatoriaus talpa 24 kWh
Energijos šaltinis Elektra, etanolis
Bako talpa 30 l
SOFC galia 5 kW
Nuvažiuojamas atstumas Daugiau nei 600 km

 

*Techniniai duomenys gali būti keičiami, nes tai yra automobilio prototipas.

 

 

Apie pradėtus kuro elementų sistemos „e-Bio Fuel-Cell" tyrimus ir kūrybinius darbus „Nissan" paskelbė birželio mėn. Jokohamoje. Galios agregatas neteršia aplinkos, yra labai efektyvus, lengvai papildomas ir veikia naudodamas gryną etanolį arba etanolio ir vandens mišinį. Jis pasižymi nuliniais anglies dvideginio rodikliais, taigi visai neteršia atmosferos. Tai natūralaus anglies apytakos ciklo dalis. Be to, „e-Bio Fuel-Cell" sistema siūlo daug privalumų: elektromobiliui būdingą spartų pagreitėjimą ir begarsį riedėjimą, mažas eksploatacines išlaidas ir benzininiams automobiliams prilygstantį nuvažiuojamą atstumą.

 

Bioetanolis daugiausia išgaunamas iš cukranendrių ir grūdinių kultūrų. Šis kuras plačiai paplitęs Šiaurės ir Pietų Amerikoje, kur sukurta plataus masto infrastruktūra. Dėl lengvai prieinamo etanolio ir mažo etanolio ir vandens mišinio degumo sistema nėra tokia priklausoma ar apribota sukurtos įkrovimo infrastruktūros, todėl ją lengva pritaikyti rinkoje. Ateityje tereikės sustoti tik prie mažų parduotuvių, kad būtų galima įsigyti kuro ruošinių.


Siekdama iki nulio sumažinti aplinkos taršą ir tragiškų eismo įvykių keliuose skaičių, „Nissan" bendrovė ir toliau daug dėmesio skiria automobilių išmaniosioms technologijoms bei jų elektrifikacijai. „Nissan" šūkis „Įkvepiančios inovacijos" glaudžiai susijęs su „Nissan" pažangaus mobilumo (Intelligent Mobility) vizija, kuri sutelkta į automobilių galios agregatus, jų valdymą bei integraciją į visuomenę, kad būtų užtikrinta dar malonesnė vairavimo patirtis. „e-Bio Fuel-Cell" padės įgyvendinti „Nissan" pažangios energijos (Intelligent Power) koncepciją, kuria siekiama padidinti automobilių efektyvumą, skatinti jų elektrifikaciją ir suteikti vairuotojams daugiau malonių potyrių vairuojant akumuliatorinius elektromobilius, tokius kaip „Nissan Leaf", „Nissan e-NV200" ir „e-Power" su galingais galios agregatais. „Nissan" ir toliau siūlys savo klientams naudingus sprendimus diegdama sistemas, kurios leidžia išgauti elektros energiją iš įvairių rūšių kuro, ir kartu spręsdama infrastruktūros problemas, kad būtų užtikrintas energijos tiekimas visuose pasaulio regionuose.