RADIKALAUS SPORTINIO KROSOVERIO KONCEPCIJA: „NISSAN GRIPZ" / Ivuana / Naujienos

RADIKALAUS SPORTINIO KROSOVERIO KONCEPCIJA: „NISSAN GRIPZ"

Išraiškingų formų koncepcinis „2+2" modelis - nauja šios klasės automobilio versija

  • Naujo tipo sportinis kompaktiškas krosoveris orientuotas į jaunesniąją kartą.
  • Sukurtas įkvėpimo semiantis iš klasikinių dykumų ralio automobilių ir lenktyninių dviračių.
  • Suderintas su elektromobilio technologijomis. Su hibridine elektros ir vidaus degimo variklio pavara „Pure Drive e-Power.
  • Šiame modelyje „Nissan" pritaikė savo „emocionalios geometrijos" dizaino elementus.
  • Įrengtos vaizdo registravimo kameros „Nissan" saugos technologijas pakylėja į naują lygmenį.

Krosoverių segmento pradininkė pristato naują koncepcinį modelį, kuris perteikia naujoviško „Nissan" ateities automobilio viziją. Koncepcinis „Nissan Gripz" automobilis - Europos ir Japonijos dizainerių darbo vaisius. Jis pasižymi kompaktiško krosoverio efektyvumu ir praktiškumu bei sportiniam automobiliui būdingomis įkvepiančiomis važiavimo savybėmis ir dinamika.

 „Nissan Gripz" koncepcija, išsiskirianti susidomėjimą žaidinančiu ir avantiūristišką nuotaiką skleidžiančiu radikaliu dizainu bei pažangiu hibridiniu galios agregatu, yra dar vienas „Nissan" žingsnis kardinalių permainų link. Šis koncepcinis modelis - tai žvilgsnis į ateitį, kaip gali atrodyti naujas kompaktiškas krosoveris.

„Gripz" turi „dvigubą tapatybę": jis tinka trumpoms kasdienėms išvykoms ir yra puikus palydovas leidžiantis į nuotykius savaitgaliais.

Dviratininkas dviračiu važiuoja į darbą, o pasibaigus darbo dienai ta pačia transporto priemone pasileidžia keliu patirdamas didesnį adrenalino pliūpsnį. Lygiai taip pat gali važiuoti ir koncepcinio „Nissan" automobilio „GRIPZ" vairuotojas - darbo dienomis sukinėdamasis miesto gatvėmis, o laisvalaikiu išsirengdamas į kelionę po kalnus.

Įkvėpimas 

Nors savo prigimtimi koncepcinis „Nissan Gripz" modelis yra panašus į kompaktišką krosoverį, tačiau jam būdingas sportinio automobilio siluetas su aukštesne prošvaisa, kad galėtų įveikti sudėtingesnes važiavimo sąlygas.

 Šiuo kūriniu atiduota pagarba vienam pirmųjų „Nissan" krosoverių - legendiniam „Safari" ralio nugalėtojui „Nissan 240Z". Aštuntajame dešimtmetyje šie sportiniai automobiliai buvo perkonstruoti pasitelkiant „Nissan" visureigių gamybos patirtį, kad galėtų įveikti sudėtingas trasas Kalifornijos pusiasalyje, atvirose Kenijos lygumose, Ugandoje ir dabartinėje Tanzanijoje. Šie lenktyniniai automobiliai turi aukštesnę prošvaisą bei tvirtesnę pakabą, o jų variklio dangtis ir bagažinė papuošti matinės juodos spalvos apdaila, kuri sudaro kontrastą su sodriai raudonai oranžiniu kėbulu.

 „Nissan 240Z" įrodė, kad sportiniai automobiliai gali būti smagiai vairuojami ir neturėdami žemos prošvaisos. Koncepcinis „Nissan GRIPZ" dar kartą patvirtina šią tiesą. Jame glūdi „Nissan" sukaupta krosoverių, visureigių ir sportinių automobilių gamybos patirtis, o siekiant ją perteikti naujajai kartai visiškai atnaujintu pavidalu, pasitelktos profesinės žinios kuriant elektrinį galios agregatą.

 Galios agregatas

„Nissan Gripz" kocepcija varoma derinant elektros ir vidaus degimo variklio technologijas, hibridinės „Pure Drive e-Power" sistemos. Efektyvus. benzininis variklis tiekia energiją elektros varikliui, kuris yra toks pats, koks montuojamas „Nissan LEAF" elektromobilyje.

 Galios agregatą sudaro įvairios „Nissan" valdymo technologijos, kurias bendrovė tobulina jau ne vienerius metus kurdama savo elektromobilius. Tokia konfigūracija lemia tolygų pagreitėjimą važiuojant tiesiai ir darant posūkius, ypač tylų riedėjimą ir išskirtinį efektyvumą. Todėl koncepcinis „Nissan GRIPZ" automobilis išsiskiria sklandžiu važiavimu, siūlo rafinuoto ir energingo vairavimo patirtį ir užtikrina ypač mažas degalų sąnaudas.

Dizainas 

Koncepcinis „Nissan Gripz" automobilis pristatomas kaip dizaino vizija, o ne kaip dabartinio modelio pakaitalas, nors jį kurdama „Nissan" bendrovė pritaikė savo naujo „emocionalios geometrijos" dizaino elementus.

Koncepciniame modelyje panaudoti keturi pagrindiniai dizaino elementai, kurie pirmąkart Europai pristatyti su „Nissan Sway", sužibėjusiu 2015 m. Ženevos automobilių parodoje. Kaip ir „Sway", „GRIPZ" išsiskiria V formos radiatoriaus grotelėmis, bumerango formos priekiniais ir galiniais žibintais, „plaukiančiu" stogu ir išlenktu statramsčiu.

Tačiau tuo panašumai ir baigiasi. „Sway" atspindi naują požiūrį į kompaktišką hečbeką, o koncepcinis „Nissan Gripz" modelis atveria visai kitokią ateities perspektyvą.

„Nissan" pirmoji subrandino kompaktiško krosoverio idėją, įkūnytą milžiniško populiarumo susilaukusiuose „Qashqai" bei „Juke" modeliuose, kurie lėmė šio rinkos segmento augimą, kitiems gamintojams tik vejantis iš paskos. 

 Nors koncepcinis „Nissan Gripz" modelis nėra tiesioginis šių dviejų garsių automobilių pakaitalas, tačiau jis nubrėžia galimus kompaktiško krosoverio metmenis, - teigė vyriausiasis viceprezidentas ir dizaino padalinio vadovas Shiro Nakamura.

 „Nissan Gripz" koncepcinio modelio, sukurto bendradarbiaujant Londono „Nissan Design Europe" ir Japonijos „Nissan Global Design Center" dizaineriams, išorė atspindi „emocionalios geometrijos" kėbulo koncepciją, kuriai būdingi ryškūs kontrastai, išgaunami dinamiškais, įtemptais ir aštriais paviršiaus kontūrais.

 „Dviguba tapatybė"

Šis koncepcinis modelis įkvėptas lenktyninio dviračio aukštųjų technologijų paprastumo (dviejų akivaizdžių priešingybių): jis sukonstruotas panaudojant anglies pluošto rėmą, kurį gaubia išraiškingos kėbulo plokštės, tokios kaip armuota danga.

 Anglies pluošto elementų galima aptikti visur. „Gripz" turi ketverias duris - įgilintas, dviejų susikertančių plokštumų, priekines duris, kurios atidarant atsilenkia ir pasikelia į viršų, ir į priešingą pusę atidaromas pusines galines duris. Automobilyje nėra B statramsčio, todėl lengviau patekti į vidų.

Pagrindinis priekinės dalies akcentas - žemai įrengtos „Nissan" V formos grotelės, kurias įrėmina stačiakampio formos artimųjų ir tolimųjų šviesų žibintai. 

Žibintuose įrengtos vaizdą priekyje fiksuojančios kameros. Jos registruoja kiekvieną kelionę, kaip ir dviratininkų šalmuose esančios kameros. Naudojantis tiesioginėmis vaizdo transliacijomis, galima pasidalinti keliuose patiriamais nuotykiais su savo draugais visame pasaulyje. Jie gali sekti automobilio judėjimą savo kompiuteriuose, planšetėse ar išmaniuosiuose telefonuose realiu laiku.

Virš pagrindinių žibintų, priekinių sparnų viršuje, įrengtos bumerango formos dieniniai žibintai, kurie atskiria matinę juodą variklio dangčio spalvą nuo pagrindinės raudonai oranžinės kėbulo spalvos.

Yra ir daugiau matinės juodos spalvos elementų: ratų arkų pailginimai, dantytos trikampio formos šoninės juostos (pakeltos aukščiau prošvaisai padidinti) ir statramstis, susijungiantis su „plaukiančiu" stogu.

Matinis juodas „nukirstas" (Kamm tipo) automobilio galas sukuria codatronca efektą. Galinės dalies apačioje kyšo du chromuoti trapecijos formos išmetamojo vamzdžio antgaliai.

 22 colių trijų stipinų ratai - dar viena lenktyninių dviračių įkvėpta detalė. Šiam koncepciniam modeliui pritaikytos specialiai „Bridgestone" sukurtos lengvos, dėvėjimuisi atsparios ir palyginti plonos aukšto slėgio padangos. Raudonos ir baltos spalvos grafika ant šoninių sienelių aptinkama ir ant automobilio vairo.

 Koncepcinio modelio išorė buvo sukurta Europoje, o jo vidų projektavo dizainerių komanda iš Japonijos. Pagrindinis vidaus dizaino principas toks pat, kaip ir išorės, - funkcionalus paprastumas.

Matinė pilka ir sodriai raudonai oranžinė salono apdaila atspindi tą patį automobilio „Tour de France" įkvėpimo šaltinį. Taip pat minėtini atviri vamzdeliai, išlietos lovio formos sėdynės ir sluoksniuotas paviršius, atkartojantis išorės dangos efektą.

Sėdynės ir centrinė konsolė tiesiogiai pratęsia dviračių dizaino temą, kaip ir durų rankenėlės, kurios savo forma primena lenktyninio dviračio sėdynę. Trijų stipinų vairas priderintas prie automobilio ratų. Jį puošianti speciali grafika panaudota ir ant padangų sienelių.

Kaip ir „Nissan Sway" koncepciniam modeliui bei naujiems serijinės gamybos automobiliams, „Nissan GRIPZ" būdingas išskleisto sparno formos prietaisų skydelis. Šis elegantiškas, detalėmis neperkrautas dizainas, susiejantis tvirtumo ir paprastumo principus, yra idealus pristatomo koncepcinio modelio apibrėžimas. 

Dar neaišku, kaip šis koncepcinio modelio dizainas paveiks „Nissan" naujosios kartos krosoverius, nors mes labai norime sužinoti publikos reakciją jam pasirodžius Frankfurto parodoje, - pridūrė Nakamura.

„Nissan Gripz" koncepcinio modelio matmenys (mm)

Ilgis:                4100

Plotis:               1890

Aukštis:            1500

Važiuoklės bazė: 2580